- Członkostwo w Polskiej Izbie Rozwoju Elektromobilności, to naturalny krok w rozwoju Innovation AG. Chcemy naszym doświadczeniem i wiedzą dzielić się z innymi, a PIRE jest znakomitą platformą dla wszystkich podmiotów zainteresowanych wzrostem rynku e-mobility w Polsce – powiedział w Zielonej Górze prezes Innovation AG Albert Gryszczuk
16 czerwca, w Zielonej Górze, podczas spotkania organizowanego w ramach Zachodniego Klastra Elektromobilności, do grona członków Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności przyjęta została zgorzelecka spółka Innovation AG. Firma, którą od lat zarządzają Albert i Piotr Gryszczukowie jest twórcą głośnego projektu EVAN. W Zgorzelcu wyprodukowane dwa pierwsze polskie, elektryczne pojazdy dostawcze, które już od paru tygodni wzbudzają zachwyt na drogach Dolnego Śląska oraz województwa lubuskiego. Na początku czerwca przejechały one rekordową, jak na dostawcze elektryki, trasę – blisko 400 km. Osiągnięcie to zostało docenione przez wszystkich ekspertów branży elektormobilności, tym bardziej, że EVANy jechały w normalnych ruchu drogowym, bez żadnej taryfy ulgowej.
– Członkostwo w Polskiej Izbie Rozwoju Elektromobilności, to naturalny krok w rozwoju Innovation AG. Chcemy naszym doświadczeniem i wiedzą dzielić się z innymi, a PIRE jest znakomitą platformą dla wszystkich podmiotów zainteresowanych wzrostem rynku e-mobility w Polsce – powiedział w Zielonej Górze Albert Gryszczuk
Podczas piątkowego spotkania, poza prezentacjami uczestników, odbyła się również dyskusja pt. „Elektromobilność kluczową branżą innowacji”.
Nie da się jednak ukryć, że niekwestionowanymi gwiazdami wydarzenia były elektryki ze Zgorzelca. Goście mogli obejrzeć je z bliska. Oba auta będą jeździć po polskich drogach pod marką eVanPL, a Innovation AG już rozmawia z inwestorami o możliwości uruchomienia fabryki samochodów elektrycznych dla swojego projektu.
– Bardzo bym sobie życzył, aby fabryka elektrycznych vanów powstała w Polsce. Nasz projekt to w całości polska myśl techniczna. Jeżeli chodzi o części, z których budowaliśmy prototypy, jest to w ¾ local content. Uważam, że elektromobilność jest branżą, która ma w Polsce ogromny potencjał i jednocześnie może stanowić koło zamachowe dla całej gospodarki. Jeżeli chodzi o segment aut dostawczych, naprawdę nie mamy się czego wstydzić i dorównujemy, pod względem technologii, światowym liderom – podsumował Albert Gryszczuk
Zachodni Klaster Elektromobilności, powołany został 30 stycznia br. przez Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną wraz z 11 partnerami: strefami ekonomicznymi, organizacjami oraz najważniejszymi firmami z sektora e-mobility i nowych technologii.
List intencyjny został podpisany w Centrum Konferencyjnym LSSE w Legnicy, a podpisały go Ekoenergetyka oraz Polska Izba Rozwoju Elektromobilności, Miasto Zielona Góra, Royal Bees Recycling, E-Mobility Work Hub, SEHON Innovative Lackieranlagen GmbH, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Kostrzyńsko-Słubicaą Specjalna Strefa Ekonomiczna, Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego, Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości i Innovation AG ze Zgorzelca.
– Elektromobilność to zdecydowanie szansa na zbudowanie nowoczesnej gospodarki opartej na nowych technologiach. To rozwój rodzimych firm, ale także inwestycje. Powołanie Zachodniego Klastra Elektromobilności umocni współpracę pomiędzy przedsiębiorcami, samorządami, przedstawicielami administracji centralnej, specjalnymi strefami ekonomicznymi oraz organizacjami branżowymi. Nasz najnowszy raport wskazuje na istotną rolę specjalnych stref ekonomicznych oraz takich inicjatyw jak Zachodni Klaster Elektromobilności w kształtowaniu nowego sektora gospodarki, jakim jest elektromobilność – mówił w styczniu br. Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.
Zachodni Klaster Elektromobilności ma na celu wzmocnienie potencjału firm oraz zapewnienie im możliwości rozwoju technologicznego poprzez dostęp do nowoczesnych rozwiązań, bazy edukacyjnej oraz transferu wiedzy.
COMMENTS